Tüketici Teorisi Nedir?

Tüketici teorisi, bir tüketicinin satın alma tercihleri ​​ile gelir arasındaki ilişkiyi açıklamaya çalışan ekonomideki bir teoridir. Tüketici teorisinin ardında yatan düşünce, tüketicilerin onlara harcama yapabilecekleri paranın miktarı için en yüksek fayda veya keyif seviyesini verecek ürünleri satın almaya çalışacaklarıdır. Bir bütçeyle sınırlandırılmışlarsa, fiyatlar yükselirse daha ucuz ürünler, fiyatlar düşerse pahalı olanları alırlar. Aynı şekilde geliri artarsa ​​daha pahalı ürünler, gelirleri azalırsa daha ucuz ürünler alırlar. Tüketiciler, harcadıkları paraya karşılık aldıkları fayda maksimize etmek için bu tercihleri ​​yapar. Makale siparişi vermek adına içerik ajansı ile görüşme sağlanabilir.

Teori, tüketicilerin yalnızca sahip oldukları paraları harcayacağını ve paradan tasarruf etmediğini varsaymaktadır. Buna bütçe kısıtı denir. Tüketici teorisine göre bütçe kısıtı, tüketicilerin harcama kararlarını seçimlerini sınırlandırarak etkileyecektir. Bir tüketici sahip olduğu parayı yalnızca harcayabilirse, daha fazla maliyeti olan tüm seçenekler ortadan kaldırılmalıdır. Örneğin, 800 ABD Doları (USD) bütçeli bir buzdolabı satın alırken, bir tüketici bu miktarda veya daha az için en iyi modeli seçecek, ancak 900 USD'lik bir maliyetle bir model seçmeyecektir.
Sonra, tüketici teorisi tercihlere bakar. Genel olarak, teori tüketici birlikte paketlenmiş bir ürün grubunu tercih ettiğini varsayar ve bu genelde paket olarak adlandırılır. Bir tüketici, çoğunlukla bir markayı dikkate almadan bir pakete tercih eder; bunun yerine bir satın alma kararını, pakette bulunan ürün sayısı veya pakette bulunan bir boyuta dayandırır. Örneğin, bir tüketici, marka B şampuanı ve kremi daha küçük bir şişe paketinden daha geniş bir marka şampuan ve saç kremi içeren bir paket tercih edebilir. Ancak, şişeler aynı boyutta ise, tüketicinin ilgisizlik olarak adlandırdığı iki markadan da hiç bir şekilde tercih etmemesi mümkündür. Benzer konuda içerikler için içerik ajansı sizlere destek olacak.

Tüketici teorisi de ikame etkisi denilen bir faktörü tartışıyor. Bu faktör, bir ürünün fiyatı yükseldiğinde, tüketicinin arzulanan miktarı satın almak için daha az almaya veya daha ucuz bir ürünü değiştirmeye karar vermesi gerektiğini belirtir. Çoğu durumda, tüketici bu seçimle yüzleştiğinde daha ucuz ürünü değiştirir. Örneğin, tüketici genellikle belli bir marka kahve satın alır ve fiyatı yükselirse muhtemelen daha ucuz bir kahve markasına geçer. Alternatif olarak, eğer fiyatlar aşağıya inerse, tüketici daha ucuz markayı satın almayı seçebilir, ancak genellikle tercih ettiği, daha pahalı olan markasına geri dönecektir.

Gelir etkisi, tüketici teorisinde bir diğer faktördür. Gelir etkisi, bir tüketici geliri artarsa, istenen ürünün daha fazlasını satın alabileceğini ifade eder. Tüketici, daha önce bütçesinde çok pahalı olan farklı bir ürünün yerini almayı seçebilir.

Gelir etkisi örneği, marka bütçesinin sınırları içerisindeyken bir kadın genellikle belli bir marka çanta satın alması durumunda olurdu, ama o gerçekten daha pahalı bir marka çanta istiyor. Geliri artarsa, genellikle markaları değiştirip istenen daha pahalı markayı satın alacaktır. Tersine, tüketicinin geliri azalırsa, genellikle daha ucuz bir markaya geçer.  Farklı konularda da hazır makale siparişi verilebilir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Z-Spread Nedir?

Ortalama Aylık Giderleri Nasıl Hesaplıyorum?

Spot İşlem nedir?