Normal Dönüş Oranı Nedir?

Normal getiri oranı, bir yatırımın kaybetme oranını veya kazanç oranını tanımlamak için kullanılır. Yani sermayeyi, yatırım ve işletme giderlerini çıkarttıktan sonra yatırımdan kazanılan karların hesaplanması olduğu söylenebilir. Yatırımcıların, bir işletmenin layık bir yatırım olup olmadığını veya başka yerlere bakmaları gerektiğini kararlaştırmak için kullandığı bir kriterdir. İşletmeler ayrıca, işletmenin makul bir kazanç elde edip etmediğini ve yüzdesini hesaplamak için bunu kullanıyor. Makale siparişi vermeniz adına içerik ajansı ile iletişime geçilebilir.

Bu değerlendirme, birisi yeni bir iş başlatmaya çalışırken kullanılabilir. Bilgi, çevre gibi konuların ve önerilen işyerinde bu belirli işletmeyi etkileyebilecek diğer unsurların dikkate alınmasıyla, sektördeki benzer bir işletme için bir spektrumun yayınlanan karlarını inceleyerek elde edilebilir. Örneğin, potansiyel bir saat imalatçı girişimci, hükümet düzenlemeleri, vergiler, ithalat vergileri ve işletme kârlılığını etkileyebilecek diğer faktörler gibi hususlara gelince, o endüstri için kaybetme veya kazanç oranlarını inceleyebilir. Bir işletmenin kârı, ürün satışları ve fiyatları farklı pazarlarda benzer olsalar bile genellikle bu türden düşüncelerden etkilenir. Birbirinden farklı hazır makale siparişleri adına iletişime geçilebilir.
İki şirket aynı ürünü yapabilir, ayda aynı miktarda aynı fiyata satabilir, ancak normal getiri oranı farklı olabilir. Bu, işletmelerin konumlarından kaynaklanıyor olabilir. İşletmelerden biri, hükümetin bazı vergi muafiyetleri verdiği ve bazı gerekli hammadde için gümrük vergilerini düşüren bir ortamda bulunabilir. Oranı etkileyebilecek bir başka faktör, şirketin ucuz bir iş gücü alabilmesi. İşletim maliyeti, ortamın o kadar olumlu olmadığı ve daha yüksek kârlara yol açtığı benzer bir şirketten daha ucuza mal olacak.

Çeşitli endüstrilerde, normal getiri oranı çeşitli benzersiz pazarlar tarafından da etkilenir ve belirlenir. Örneğin, bir konfeksiyon imalatı endüstrisi, bir otomobil imalatı endüstrisinden farklı bir orana sahip olacak. Bir piyasanın kârlı olarak tanımlanmasını etkileyen faktörlerden biri, endüstri ile ilişkili risk faktörüdür. Daha yüksek risk faktörlerine sahip olan endüstriler, aynı karın sadece bir kısmıyla başarılı sayılabilecek daha düşük riskli piyasaların aksine, karlı olduklarından önce yüksek bir getiri elde etmeyi gerektirir. Daha fazla makale adına içerik ajansı ile iletişime geçilebilir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Z-Spread Nedir?

Ortalama Aylık Giderleri Nasıl Hesaplıyorum?

Spot İşlem nedir?