İşletme Giderleri Nedir?
İşletme giderleri, şirketler dünyasında sıkça kullanılan bir
terimdir. Bir işletmeyi yürütmek için gereken devam eden maliyetleri ifade
eder. Başka bir deyişle, işletme masrafları, perde arkasında gerçekleşen
maliyettir. Buna şirketin fiili işleyişiyle ilgili maliyetler dahildir. Daha
pek çok konuda içerik ajansı ile
görüşme sağlanabilir.
Bazen işletme giderleri terimi, özellikle şirket
belgelerinde veya şirket kazançlarıyla ilgili iletişimlerde OPEX olarak
kısaltılır. En yaygın işletme giderleri, genellikle bir iş için en büyük tek
masraf olan çalışan maaşları ve sosyal yardımlardır. Giderlerin bir listesine
eklenebilecek diğer kalemler, reklam ve pazarlama maliyetleri, ofis
malzemeleri, yasal ve lisanslama ücretleri, büro hizmetleri ve muhasebe
ücretleri, araştırma ve geliştirme maliyetleri ve ham maddelerdir.
Bir varlığın zamanla kaybettiği değer olan amortisman, aynı
zamanda bir işletme gideri olarak düşünülür. Bir araç ya da bir ekipman gibi
varlık, orijinal satın alma fiyatından daha düşük olduğunda, bir muhasebeci
yeni, daha düşük değeri başlangıç değerinden çıkarabilir ve amortisman olarak
kalanları sayabilir. Maddeler halen bir işletmenin operasyonlarında bir şekilde
kullanıldığı sürece bu işletme gideridir.
İşletmeyle ilgili bir defalık maliyetler genellikle sermaye
giderleri (CAPEX) olarak kabul edilir. Bu, eski ekipman tamamen değer
düşüklüğüne uğradığında yeni ekipman satın alımı gibi harcamaları da içerir.
OPEX ve CAPEX maliyetlerini ayırmanın başlıca nedeni, şirkete ve yatırımcılara,
para kazanılmadan önce nereye harcandığının daha ayrıntılı bir resmini
vermesidir. Bir kişi kendi hesabına çalışıyorsa OPEX ve CAPEX'i işletme
giderleri olarak görür. Benzer konularsa da hazır makale siparişi
verilebilir.
Halka açık tüm şirketler ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar,
yıllık raporlarında faaliyet giderleri bilgilerini içermelidir. Bu tür bilgiler
genellikle cari takvim yılının işletme giderlerini geçmiş yıllarla
karşılaştıran mali tablolarla gösterilmektedir. Bu, okuyuculara zamanla
giderlerin net bir resmini vermeye yardımcı olabilir.
Bu tür raporları yayınlamak için bu bilgileri elden
geçirmenin en kolay yolu, bir muhasebeci yardımıyla veya finansal yönetim
yazılımı kullanarak yıl boyunca işletme giderlerini sürekli takip etmektir.
Masraflar her yıl değişirse - özellikle giderler yükselirse - ilgili taraflar
bir açıklama isteyecektir. Ayrıntılı kayıtlara sahip olmak, bu trendlerin
arkasındaki nedenleri belirlemenize yardımcı olabilir, böylece yükselen
maliyetlerin açıklanması ve çözümü keşfedilebilir. Bu gibi açıklamalar sunmak
ve çözüm bulmak genellikle şirket hazinesinin işidir. Benzer konuda makaleler
adına makale siparişi verilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder