İşletme Giderleri Nedir?


İşletme giderleri, şirketler dünyasında sıkça kullanılan bir terimdir. Bir işletmeyi yürütmek için gereken devam eden maliyetleri ifade eder. Başka bir deyişle, işletme masrafları, perde arkasında gerçekleşen maliyettir. Buna şirketin fiili işleyişiyle ilgili maliyetler dahildir. Daha pek çok konuda içerik ajansı ile görüşme sağlanabilir.

Bazen işletme giderleri terimi, özellikle şirket belgelerinde veya şirket kazançlarıyla ilgili iletişimlerde OPEX olarak kısaltılır. En yaygın işletme giderleri, genellikle bir iş için en büyük tek masraf olan çalışan maaşları ve sosyal yardımlardır. Giderlerin bir listesine eklenebilecek diğer kalemler, reklam ve pazarlama maliyetleri, ofis malzemeleri, yasal ve lisanslama ücretleri, büro hizmetleri ve muhasebe ücretleri, araştırma ve geliştirme maliyetleri ve ham maddelerdir.

Bir varlığın zamanla kaybettiği değer olan amortisman, aynı zamanda bir işletme gideri olarak düşünülür. Bir araç ya da bir ekipman gibi varlık, orijinal satın alma fiyatından daha düşük olduğunda, bir muhasebeci yeni, daha düşük değeri başlangıç ​​değerinden çıkarabilir ve amortisman olarak kalanları sayabilir. Maddeler halen bir işletmenin operasyonlarında bir şekilde kullanıldığı sürece bu işletme gideridir.
İşletmeyle ilgili bir defalık maliyetler genellikle sermaye giderleri (CAPEX) olarak kabul edilir. Bu, eski ekipman tamamen değer düşüklüğüne uğradığında yeni ekipman satın alımı gibi harcamaları da içerir. OPEX ve CAPEX maliyetlerini ayırmanın başlıca nedeni, şirkete ve yatırımcılara, para kazanılmadan önce nereye harcandığının daha ayrıntılı bir resmini vermesidir. Bir kişi kendi hesabına çalışıyorsa OPEX ve CAPEX'i işletme giderleri olarak görür. Benzer konularsa da hazır makale siparişi verilebilir.

Halka açık tüm şirketler ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar, yıllık raporlarında faaliyet giderleri bilgilerini içermelidir. Bu tür bilgiler genellikle cari takvim yılının işletme giderlerini geçmiş yıllarla karşılaştıran mali tablolarla gösterilmektedir. Bu, okuyuculara zamanla giderlerin net bir resmini vermeye yardımcı olabilir.

Bu tür raporları yayınlamak için bu bilgileri elden geçirmenin en kolay yolu, bir muhasebeci yardımıyla veya finansal yönetim yazılımı kullanarak yıl boyunca işletme giderlerini sürekli takip etmektir. Masraflar her yıl değişirse - özellikle giderler yükselirse - ilgili taraflar bir açıklama isteyecektir. Ayrıntılı kayıtlara sahip olmak, bu trendlerin arkasındaki nedenleri belirlemenize yardımcı olabilir, böylece yükselen maliyetlerin açıklanması ve çözümü keşfedilebilir. Bu gibi açıklamalar sunmak ve çözüm bulmak genellikle şirket hazinesinin işidir. Benzer konuda makaleler adına makale siparişi verilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Z-Spread Nedir?

Ortalama Aylık Giderleri Nasıl Hesaplıyorum?

Spot İşlem nedir?