Homojen Bir Pazar Nedir?
Homojen bir pazar, tasarımda bazı küçük değişiklikler
olabileceği halde, o pazarda işlem gören ürünlerin her birinin az çok aynı
olduğu bir pazardır. Homojen pazarlar, hemen hemen her tür endüstri ile
ilişkilidir; bu sektörlerde aynı temel işlevleri yerine getiren mal ve
hizmetler sunan katılımcılar genellikle fiyat gibi birkaç ek özellik temelinde
rekabet etmektedirler. Bu pazar durumunun yararlarından birisi, tüketicilerin
bir veya iki olasıla sınırlı olmaktan çok, daha geniş seçenek yelpazesini
karşılaştırma fırsatı bulmasıdır. Benzer içeriklere tık tıkla içerik
ajansı üzerinden erişim
sağlanabilir.
Homojen olarak sınıflandırılabilir pazarlar, her çeşit
ürünün satışını içerir. Örneğin, yeni bir televizyon satın almak isteyen
tüketicilerin, boyut, özellik yelpazesi ve fiyat gibi geniş seçenek yelpazesi
olacaktır. Aynı zamanda, tüm televizyonlar, sahibin televizyon programlarına
erişmesine izin veren bir temel işlev gerçekleştirmek üzere tasarlanmıştır.
Birçok farklı üreticinin televizyon setleri sunduğu gerçeği nedeniyle, bir
tüketici homojen bir pazardaki tüm seçenekleri değerlendirmek ve işlevsellik ve
maliyet bakımından kendi ihtiyaçlarına uyacak bir birim bulmak için nispeten
kolaydır.
Homojen pazarın başka bir türü de gıda maddeleri ile
ilgilidir. Birçok toplulukta, çeşitli et paketleme tesislerinden elde edilen
çok sayıda çiğ et satıcısı bulunmaktadır. Kalite ve fiyatta bir miktar
farklılık olmasına rağmen, sunulan ürünler temelde aynıdır. Bu, tüketicilerin
tavuk, biftek, hamburger eti veya ev tüketimi için diğer et türlerini satın
almaları gerektiği zaman hem fiyat hem de kalite bakımından kabul edilebilir
ürünleri seçerek fiyat ve kaliteyi karşılaştırmalarına olanak tanır. Benzer
makalelerden yararlanmak için içerik siparişi verilebilir.
Homojen bir pazarın var olması için gerekli olan tek şey,
birkaç farklı üreticinin aynı pazarda satılmaya hazır tüketici malları ve
hizmetleri üretmek olması. Tüketiciler bu düzenlemeden yararlanır çünkü onlara
bu üretilen malları satın alırken daha fazla seçenek sunar. Tek bir sağlayıcı
tarafından üretilen kıyafetler için yerleşmek yerine, homojen bir pazarda
alışveriş yapan tüketici, birkaç farklı şirket tarafından üretilen benzer
öğeler arasından seçim yapabilir; bu da, temel ihtiyaçları hala doldurmanın
yanı sıra, fiyat, inşaat kalitesi ve hatta dikkate alınan giysilerin renkleri
açısından seçeneklerin karşılaştırılması. Tüm makalelerden yararlanmak için hazır makale siparişi
de verilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder