Finans, asimilasyon nedir?


Finansal dünyada asimilasyon, yeni bir güvenlik sorununun tamamıyla satıldığı, sigortacıları hisse senedi bırakmadan bıraktığı bir süreçtir. Halk, konuyu tamamen emiyor ve ikincil piyasada güvenliği satmaya başlıyor, bunu başka bir güvenlik gibi alıyor ve satıyor. Asimilasyon son derece arzu edilir çünkü yeni çıkarılan bir güvenlik için sağlıklı bir talep olduğunu gösterir. Benzer konuda da içerik siparişi verebilirsiniz.

İnsanların bir şirkette hisse senedi satın aldığı hisse senetleri örneğinde, bir şirket genellikle hisse senetlerini doğrudan halka satmaz. Bunun yerine, bir underwriting sendikası ile çalışır. Sigortacılar, ödediği fiyat ile yönettikleri fiyat arasındaki fark üzerine kâr sağlama şansının karşılığında, konunun tamamen satılmayabileceği riski göze alarak güvenlik sorununu dağıtma sorumluluğunu kabul eder açık pazarda emir vermek. Buna benzer örneklerden yararlanmak adına hazır makale siparişi verilebilir.

Anlaşmanın ayrıntıları hazırlandığında ve sigortacılar, genellikle komisyonculuk evleri, kurumsal yatırımcılar ve diğer büyük yatırımcılara güvenlik satmaya başladıklarında, asimilasyon süreci başlayabilir. Bir teklif asimile edilirse, sigortacılar satılmamış hisse ile bırakılır ve güvenlik piyasa tarafından tamamen emilir. Asimilasyon gerçekleşmezse, sigortacılar hisseleri elinde bulundurmaya ve gelecekte bunları satmaya teşvik edilirler.
İlk halka arz için iyi bir fiyat belirleyen ve gelip gelmekte olduğuna inanılan şirketler genelde yatırımcılardan çok fazla ilgi çekecektir. Bu şirketler genellikle hisse senetlerinin hızla kamu tarafından emilimine güvenebilirler ve bu da asimilasyon gerçekleştikten sonra halkın üyeleri hisse satın almak için rekabet ederek değerlerini yükseltecektir. Öte yandan, çok yüksek bir fiyat belirleyen veya şüpheli bir yatırım olduğu düşünülen bir şirket, yeni bir menkul kıymet ihracı teklif ettiğinde, yatırımcılar ilgilenmiyor ve sigortacılar bütün mesele.

Yeni menkul kıymet ihraçları yapıldığında, finansal basın genellikle onları yakından izlemektedir ve büyük şirketler için düzenli medya ticaret faaliyetlerini de takip edebilmektedir. Şirketler yatırımcıların yeni konularda aktif oldukları ve heyecanlandıkları bir dönemde pazardaki yeni teklifleri dikkatle gözden geçirmeye çalışıyorlar. Ancak, bazen olaylar müdahale eder. Bu olaylar önceden iyi planlandığından, yatırımcıları rahatsız eden ve tüketici güveni azaltacak savaş ihbarları veya diğer önemli hızlı haber gibi durumları kontrol etmek imkansızdır ve bu durum yeni menkul kıymetlere olan ilgisini azaltmaktadır. İçeriklerden yararlanmak adına içerik ajansı ile görüşme sağlanabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Z-Spread Nedir?

Ortalama Aylık Giderleri Nasıl Hesaplıyorum?

Spot İşlem nedir?