Finans, asimilasyon nedir?
Finansal dünyada asimilasyon, yeni bir güvenlik sorununun
tamamıyla satıldığı, sigortacıları hisse senedi bırakmadan bıraktığı bir
süreçtir. Halk, konuyu tamamen emiyor ve ikincil piyasada güvenliği satmaya
başlıyor, bunu başka bir güvenlik gibi alıyor ve satıyor. Asimilasyon son
derece arzu edilir çünkü yeni çıkarılan bir güvenlik için sağlıklı bir talep
olduğunu gösterir. Benzer konuda da içerik
siparişi verebilirsiniz.
İnsanların bir şirkette hisse senedi satın aldığı hisse
senetleri örneğinde, bir şirket genellikle hisse senetlerini doğrudan halka
satmaz. Bunun yerine, bir underwriting sendikası ile çalışır. Sigortacılar,
ödediği fiyat ile yönettikleri fiyat arasındaki fark üzerine kâr sağlama
şansının karşılığında, konunun tamamen satılmayabileceği riski göze alarak
güvenlik sorununu dağıtma sorumluluğunu kabul eder açık pazarda emir vermek.
Buna benzer örneklerden yararlanmak adına hazır makale siparişi
verilebilir.
Anlaşmanın ayrıntıları hazırlandığında ve sigortacılar,
genellikle komisyonculuk evleri, kurumsal yatırımcılar ve diğer büyük
yatırımcılara güvenlik satmaya başladıklarında, asimilasyon süreci
başlayabilir. Bir teklif asimile edilirse, sigortacılar satılmamış hisse ile
bırakılır ve güvenlik piyasa tarafından tamamen emilir. Asimilasyon
gerçekleşmezse, sigortacılar hisseleri elinde bulundurmaya ve gelecekte bunları
satmaya teşvik edilirler.
İlk halka arz için iyi bir fiyat belirleyen ve gelip
gelmekte olduğuna inanılan şirketler genelde yatırımcılardan çok fazla ilgi
çekecektir. Bu şirketler genellikle hisse senetlerinin hızla kamu tarafından
emilimine güvenebilirler ve bu da asimilasyon gerçekleştikten sonra halkın
üyeleri hisse satın almak için rekabet ederek değerlerini yükseltecektir. Öte
yandan, çok yüksek bir fiyat belirleyen veya şüpheli bir yatırım olduğu
düşünülen bir şirket, yeni bir menkul kıymet ihracı teklif ettiğinde,
yatırımcılar ilgilenmiyor ve sigortacılar bütün mesele.
Yeni menkul kıymet ihraçları yapıldığında, finansal basın
genellikle onları yakından izlemektedir ve büyük şirketler için düzenli medya
ticaret faaliyetlerini de takip edebilmektedir. Şirketler yatırımcıların yeni
konularda aktif oldukları ve heyecanlandıkları bir dönemde pazardaki yeni
teklifleri dikkatle gözden geçirmeye çalışıyorlar. Ancak, bazen olaylar
müdahale eder. Bu olaylar önceden iyi planlandığından, yatırımcıları rahatsız
eden ve tüketici güveni azaltacak savaş ihbarları veya diğer önemli hızlı haber
gibi durumları kontrol etmek imkansızdır ve bu durum yeni menkul kıymetlere
olan ilgisini azaltmaktadır. İçeriklerden yararlanmak adına içerik
ajansı ile görüşme
sağlanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder